Мова – це віконце, крізь яке людина бачить світ.

Мета: Поповнювати словниковий запас читачів; розвивати вміння проводити аналітико – синтетичну роботу над словом; сприяти розвиткові в читачів кмітливості, мислення, уваги; виховувати інтерес і любов до мови.

Обладнання: Плакат «Лийся, моя мово, чиста мов джерельце», музичні ноти (5 шт.), табло «Алфавіт».

Бібліотекар: Мова – це неоцінений дар, який дано людині. Вона супроводжує нас від народження і аж до смерті. У щоденній практиці спілкування не обійтися без мови. навіть коли ми думаємо, в пам’яті відтворюємо відомі нам слова і фрази. Власні думки формулюємо і передаємо за допомогою мови, бо в ній накопичено життєвий досвід попередніх поколінь.

Бібліотекар: А яка ж вона – українська мова? За милозвучністю наша мова визнана другою (після італійської) серед європейських мов. Усі її звуки чіткі, чисті, у ній добре організоване поєднання голосних і приголосних, що надає їй мелодійності. Про мову написано багато.

Бібліотекар: Спитай себе, дитино, хто ти є

У серці обізветься рідна мова

І в голосі яснім ім’я твоє

Просяє, наче зірка світанкова.

Мова - душа народу. Вона з нами завжди: і в горі, і в радості. Це - пісня солов’їна, пісня колискова, калина під вікном, усміхнені уста матері, соняшник у бабусиному огороді, ласкаві промінчики сонця.

Бібліотекар: Чим же є мова для юних мовознавців, присутніх на святі, вони нам повідають самі.

Мово рідна! Колискова!

Материнська ніжна мово!

Мово сили й простоти,

Гей, яка ж прекрасна ти!

Мова кожного народу

Неповторна і своя:

В ній гримлять громи в негоду,

В тиші – трелі солов’я.

На своїй природній мові

І потоки гомонять;

Зелені – клени у діброві

По – кленовому шумлять.

Солов’їну, барвінкову,

Колосисту – на віки –

Українську рідну мову

В дар мені дали батьки.

Берегти її плекати

Буду всюди й повсякчас, -

Бо єдина – так, як мати,

Мова кожного із нас.

Рідним словом я горджуся,

Ним читаю і пишу,

Рідну мову, рідну пісню

Я ніколи не лишу.

Багато є в тобі щедрот,

Моя Вкраїно чорноброва.

І лиш народ тоді народ,

Як є у нього рідна мова.

Під рідним небом жайворон співа,

Я рада б знати тих пісень слова.

Я слухав чув: співала та пташина

Одне святеє слово – Україна.

Як нема без зірок небозводу,

Як блакиті без сонця нема

Так і мови нема без народу,

і народу без мови нема.

Я так люблю, я так люблю тебе,

Моя співуча, українська мово!

В тобі шумить полісся голубе,

І дужі хвилі гомонять Дніпрові.

Ти, рідна мово, чиста, як роса,

Цілюща й невичерпна, як криниця.

Святиня наша, гордість і краса,

Ти – розуму народного скарбниця.

Моя ти пісне калинова,

Моя ти зіронька свята!

Живи, цвіти, вкраїнська мово,

Зціляй і душу і вуста!

О, слово рідне! Подарунок мами!

І пісня ніжна, і розрада нам!

Я всім на світі поділюся з вами,

Та слова рідного нікому не віддам.

Ти повстаєш в ясній обнові,

Як пісня, линеш, рідне слово.

Ти наше диво калинове,

Кохана, материнська мово!

Рідну мову любимо і знаємо,

На уроках кожен день її вивчаємо,

По країні мови веселкової ідемо,

Україну рідну ми не підведемо.

Дуже любимо мову вивчати

Та у мовні ігри грати.

Ігри нас і вчать, і розважають,

І весело проводить час допомагають.

Бібліотекар: На нашому святі кожен пограє в мовні ігри, які допоможуть перевірити знання, навчать нового і цікавого.

Бібліотекар: Дуже хочеться побачити, як же ви вмієте дружно, разом, класом працювати та йти до перемоги. Вам потрібно правильно по черзі називати букви алфавіту, а той хто зіб’ється і назве не правильну букву не отримає значок, що підтверджує правильну відповідь.

Бібліотекар: Далі в нас гра «Знайди букву».

Вам потрібно вгадати букву, яка зустрічається в кількох словах.

1.Що у Києві на першому місці, а у Москви на четвертому?

(буква К)

2.Що стоїть посередині Землі? (буква М)

3.Хоч не риба – є в Дніпрі, у Десні, Дінці, Дністрі? (Д)

4.У Саратові й Черкасах є , а у Харкові та Полтаві нема мене? (С)

5.На Волзі перша буква ти і не остання в Неві? (В)

6.Я у Львові живу, у Луцьку, у Луганську, нема в Житомирі? (Л)

7.Ми є в помідорах, огірках, та нема нас у цибулі? (Р та О)

Бібліотекар: На останок нас чекає найчарівніша гра, яка так і називається «Чарівні квадрати»

Учасники одержують аркуші з накресленими на них клітинками і написаним завданням. Виграє той , хто перший правильно складе слова.

Бібліотекар: А зараз найвідповідальніша й найголовніша частина нашої літературно – ігрової композиції: це підведення підсумків та визначення кращих гравців.

Бібліотекар: Давайте побажаємо один одному всього найкращого й будемо чемно ставитись до рідної мови, особливо якщо це мова власного народу.

До нових зустрічей!

Кiлькiсть переглядiв: 59